Monday, January 12, 2015

2015 - All These Lives


It's 2015 already???
sheeshhh
Looks like I've been abandoning my blog for a while now
serius banyak gila nak update
gambar semua dalam ipad and phone
bila kat rumah dah tak larat nak buat apa pun

So today first day of school
Thank God the traffic was okay.
 I was so nervous this morning sebab dah 2 months suka hati aku je keluar lambat
sebab gerenti sampai by 8am
But today keluar 7am sharp

Do I have any new year resolution?
Honestly takda.
Just pray for more rezeki for my family
peluang yang lebih banyak untuk bagi yang terbaik kepada anak

So masa end of 2014, I took 16 days leave
heaven gilaaaa
duduk rumah tak buat apa just chilled dengan suami and anak
seriously we didn't go anywhere
hari hujan mostly
Dah nak habis cuti baru terkedek-kedek nak kemas itu ini
ni store umah kami
memang betul-betul buat macam store kan...
so berjaya kemas from this



To this:



Eh samaaa je
hahaha my organising skills sucked
sebenarnya ada tak habis kemas lagi
aku beli rak aluminium murahan tu kat ikea dengan harga murahan juga 39 only
lucky me masa beli memang tinggal 2 je
so I need to add more storage rack kalau nak kemas betul
tunggu cuti panjang hujung tahun lah




Time cuti for the first time ever bawak hamza pi indoor playland
sebelum ni usha usha je (damn you rotavirus buat aku paranoid)
but now I'm confident enough to let my kid play and mingle with other kids and germs
He's a big boy
dah 2 tahun 4 bulan
you gotta let him fly
and yeah, he did fly. serius suka gila berlari, melompat dalam playland tu
bukan dia peduli orang lain pun

kitorang bawak kat Jusco AU je murah RM 12 weekend and RM  6 Weekdays
murah gila kan?
haritu nak terjojol mata aku tengok harga playland kat Ikano RM60 on weekend!!!
kegilaan apakah itu
dah boleh masuk kelas gymboree
hamza main maximum pun 1 hour je
tak koser aku nak dok lama-lama kat situ

Anywho
This 2015 aku looking forward perkara ini:

1. Bawak hamza speech therapy supaya my son can call me"ummi" atau "abah" atau any word at all

2. sekiranya...diberi rezeki oleh Allah SWT untuk membawa kawan baru kepada Hamza...ngeee

3. Management Restructuring kat office ni. Kalau jadi akan ada increment yang lebih better, InsyaAllah

4. Avengers - Age of Ultron

5. Jurassic world, Terminator Genisys and Star Wars Episode VII- The Force Awaken

Sangat tak bercita-cita tinggi betul aku ni kan
orang lain nak kurus lah, beli rumah la, tukar kereta lah, pergi Umrah, Buat Business, masuk MLM
aku... nak tengok filem.
hahahaha
Cukupla tu, I'm simple like that
kalau dapat rezeki lain-lain tu aku anggap bonus dalam hidup.


1 comment:

safurara said...

sebaya dgn princess.hehehe.simple tu best.tak mcm i, bawak hasrat nk kurus dr last year, sampai this year.sobs.