Wednesday, January 30, 2013

Mama






















credit poster



I'm looking forward to watch "Mama",
horror film with Guillermo Del Toro as Executive Producer
Based on Del Toro record, cerita horror dia mesti ending sedih
contohnya filem The Orphanage
aku menangis ok tengok cerita tu and time tu belum ada anak pun

Anyway this film is based on 2008 spanish language short film by Andres Muschietti
kalau tengok short film dia malam-malam
memang meremang bulu roma
Aku berani tengok siang je time lunch
itu pun malam bila teringat terus rasa seram
ntahpapa kan
You can watch the short film here
You've been warned...ngeee

So premis filem ni pun sangat brilliant
2 girls toddler and baby left in a cabin for years
and uncle dorang jumpa balik and jaga kat rumah
and yes, they are not alone
selama dorang duduk dalam hutan tu ada "mama" yang jagakan
seram kan?

But why I predict the ending will be sad?
sebab tagline dia yang amat powerful ni:
"A Mother's Love is Forever"

So tak kisahla mak dia hantu ke apa
tapi aku yakin aku boleh menangis tengok cerita ni
haha ntahpapa kan
mana taknya sejak ada anak ni
tengok Kungfu Panda 2 yang Po terpisah dengan mak dia masa kecik pun aku boleh nangis
jangan bagi aku cerita UP ke apa confirm menjejeh air mata

So My Dear Surfacing,
are we going to watch it together or not?



MY INTERMONOLOGUE:
Mama Trailer

4 comments:

cha said...

haha i yg takde anak pun cepat sedih tgk movie sedih kdg takut kene gelak dgn husband i cover cover hahaha

pet09 said...

hati perempuan mesti cepat sedih jugak kan...nanti ada anak lagi lajuuu je airmata tu..hehehe

pet09 said...

hati perempuan mesti cepat sedih jugak kan...nanti ada anak lagi lajuuu je airmata tu..hehehe

pet09 said...

hati perempuan mesti cepat sedih jugak kan...nanti ada anak lagi lajuuu je airmata tu..hehehe