Monday, December 10, 2012

100 days

Hamza dah 3 months
cepatnya anakku ni membesar
macam baru semalam je masuk operation room and jumpa dia kat NICU
Blog pun tak sempat nak update sangat
tiba-tiba dah 3 months sayang hamza ni
so recap kejap


Birth day: August 31, 2012
Weight: 2.24kg
Weight discharged NICU: 2.1kg

Hamza 13 days

Kecik je hamza kan...
masa dia lahir aku tak perasan pun dia sekecik ni
sekarang bila dah bambam baru aku sedar anak aku ni kecik betul dulu



1 Month
Weight: 3.1kg
Height: 53.5cm
Head: 35cm

Hamza 1 month






 Masa 1 month ni dah rasa macam ada isi sikit
tapi kaki kekal keding
bila pakai legging nampak kurus sangat kaki dia




2 Months
Weight: 4.6kg
Height: 57cm
Head: 38cm


Hamza 2 months



























Time ni aku dah rasa sedikit lenguh bila pegang dia lama
kaki dah beransur2 debab
double chin tu memang boleh harap sejak lahir lagi


Hamza 3 months


























3 Months
Weight: 6kg
Height: 58cm
Head: 39cm

Sebelum checkup aku macam risau kalau berat dia tak naik
sebab dia selsema lama 2 weeks
tapi minum susu okay je
sekali checkup terperanjat kau 6kg dah
tapi tinggi dia tu kalau ikut Lamaze inchworm dah 60cm sebenarnya
heeee


Doctor and buku2 kata kalau budak premature ni perkembangan dia macam lambat sikit
dorang ada correctional age
macam correctional age Hamza ikutkan dia ni baru 2 bulan lebih je
So milestone tak boleh ikut macam biasa
but Alhamdulillah, development dia amat positif
kepala dah kuat walaupun still kena support sometimes
mata dah ikut objek
dah pandai gelak and agah
dah pandai menyembang dan panggil orang bila takda
dah pandai hisap penumbuk and now dah hisap ibujari pulak
aii janganla ikut ummi hamza sayang
kang tak pasal hisap jari sampai besar
dah pandang kalau kita panggil nama dia

mengereng tu belum
tapi bila tidur malam tau2 selimut dah kemana
and dia dah mengesot ke bawah
ha cemana tu?
bila aku amati dia ni suka cycle kaki jadi tula kadang2 aku bangun tengok dia dah jadi bentuk L

haih Hamza
hari-hari ummi akan teruja nak tau apa benda baru awak akan buat
ni dia latest hamza at 100 days dekat the curve
orang dok makan dia sibuk sengih tengok kipas


No comments: