Wednesday, August 15, 2012

In The Mood


wow dah hari ke 27 puasa...
kenapa tahun ni rasa macam masa cepat sangat
aku ingat setiap entry aku mention menda ni

Puasa
Anyway, this year nak puasa penuh tak kesampaian sebab semalam tertewas
Muntah teramat teruk lepas sahur buat aku dehydrated
Ntah sejak bila alergic air milo pulak
so pasni sahur minum susu saja la nampaknya

Buffet Ramadhan
Sepanjang puasa ni aku dah pegi 4 Buffet Ramadhan
German Deli Imbiss Ampang (RM 35)
Bubba Gump Shrimp at the curve (RM65++)
Ayers rock Butcher and Grill dekat kota damansara (RM 68+)
Hillside Corner Bukit Antarabangsa (RM38.50)

The best is definitely Bubba Gump Shrimp
Memang berbaloi dengan harga
and apa yang dia list tu memang semua ada
Rasa pun memang sedap and senang cerita aku puas hati gile
especially dapat makan ribs sebanyak mana aku nak
Tengok berapa banyak ribs my surfacing makan




















Rasa macam nak repeat pun ada tapi sudah-sudahla tu
mari kita menabung untuk persiapan raya


Pregnancy
33 weeks!
So far masih ok jalan masih laju
Cuma kadang2 ada pelvic pain kalau aku tawaf shopping mall lama sangat
Kencing makin kerap
Last check up HB aku mendadak turun dari 11.5 ke 10.5
Ni bahana skip pil Iberet..so kena religiously makan to avoid HB low lagi
Berat maintain 68kg maybe sebab puasa
Baby masa last checkup at 32 weeks berat dah 2.07kg
Happy sangat rasa everything so far normal, Alhamdulillah
Hang in there baby lagi 7 weeks to go more or less
32 weeks with adorable Muqeet and Neesa

























Last week buka puasa with my bestfriends Shananeh and Neesa
Lama gila tak jumpa sebab masing2 dah ada komitmen
Rindu gila la kat korang and macam tak percaya Muqeet dah 6 months
He's so adorable, so cheeky!
Congratulations to my bestfriend, Neesa yang dah berhijrah
I'm so happy for you my dear friend
You look so beautiful wearing hijab

My bestfriends + baby Muqeet

























Persiapan Raya

I've bought a few stuff nak deco rumah sikit
Bagi nampak ada seri sikitla
Walaupun color code semua hitam, grey, brown and white
ngeeee

Baju raya akhirnya aku jumpa jugak jubah dark blue nak match sama husband
Punya susah nak cari yang berkenan sampai akhirnya ke PKNS Shah Alam baru jumpa

Biskut raya satu hapa aku tak buat
serius aku balik keja lepas buka tu memang tak larat nak buat apa pun
Kesian my surfacing maybe berharap nak Kookies Munchsters
Mula2 ingat nak buat rendang..nampaknya tinggal impian jela
memandangkan aku kerja hari jumaat
aku tak rasa aku mampu buat hari sabtu tu
We'll see how it goes

Anyway, dah tengok  Hanyut Trailer
A film by U-Wei
Lama gila production dorang ni tak siap siap sangkut dekat post
Tak sabar nak tengok, look promising to me
Hopefully sehebat filem Perempuan, Isteri & ...


MY INTERMONOLOGUE:
Hanyut - U Wei

2 comments:

cha said...

i tak pnh try bubba gump lg. nk try ribs dia la. ribs kt tony romas pun terbaik nomnom

pet09 said...

cha, ribs kat tony romas memang terbaikla sebab dia ada different sauce kan. tapi sebab ni buffet, makanla banyak mana pun harga still 68..usual 1 plate ribs ada 3 ketul je dah 50++..hehehe..a must try untuk sapa2 yg suka western food especially meat kan