Thursday, July 12, 2012

Light Today


TGV Sunway Pyramid

























28 weeks

Wow 7 months already!
Semalam check up KK and berat aku telah naik from 63kg to 68.5kg!
5.5kg naik okay!
Patutla aku rasa shape aku macam tak sebest dulu perut dan bumper sama lebar je
It’s unhealthy sebab boleh naik 2kg sebulan saja
Bukan sebab takut gemuk ye, I really don’t care
So untuk kesihatan umi dan baby elokla kita cut nasi tu jangan makan twice a day dah

But the good news is my HGB dah naik from 10.5 to 11.5
Yeay iron dah ok hopefully dapat kekalkan sampai deliver
Thanks to Iberet -500 terus naik 10 point dalam masa 1 month
Kan senang kalau nurse KK tu cakap awal-awal suruh makan pil ni

Lepas ni kena pegi KK every 2 weeks pulak
Ok aku seriously considering nak skip2 je lepas ni

Also kena start kira movement baby from 9.00am to 9.00pm
Aku dok main ingat je tak kuasa nak tick setiap kali gerak
Tapi my baby aktif time umi dia nak tidur pukul 11.00pm macam tu
Rasanya baby masih breach sebab kadang2 rasa keras je perut bawah dada ni
Macam rasa kepala dia gitu
Termengah2 aku bila baring macam bloated sangat

Graco Playard


















Barang baby aku masih belum habiskan beli sebab busy pindah rumah
Haritu berkenan dengan playpen graco sebab design vintage gitu
Bukannya nak check benefit ke apa design pulak yang dikisahkannya
Still undecided nak beli playpen atau baby cot sebab harga lebih kurang je

Now dah settle down dekat rumah sewa baru
Banyak benda kena buat lagi  walaupun dah abis kemas la
Banyak lagi barang belum unpack tapi tu kurang penting lah

Our small living room yang kena buat makeover sikit
















Yang paling penting kena cat bilik nak letak barang baby
Sebab aku pening bilik tu warna maroon yang buruk
Dahla dalam tu jugak letak wardrobe aku
Setiap kali nak iron baju rasa pening kepala dengan warna bilik tu
Last week tak sempat paint so this week kena buat jugak before puasa

The Amazing Spiderman Theatrical Poster

























Anywho dah tengok The Amazing Spiderman last sunday
as usual dekat iMAX 3D TGV Sunway Pyramid
Man, it's amazing
Not saying Tobey Maguire version tak best but this one is better
Story wise memang lagi real
Even I think Andrew Garfield is the perfect Peter Parker
Can't wait for the next installment
As usual tunggu lah sampai end credit ye

and yes,
We already bought ticket for the most anticipated movie of the year!
THE DARK KNIGHT RISES
As always TGV iMAX Sunway Pyramid (This film takda 3d)
Next sunday 11.00am.
I. CAN'T. WAIT.















MY INTERMONOLOGUE:


No comments: