Wednesday, October 05, 2011

Syawal 2011

Agak terlambat gak aku nak post pasal raya ni
tapi nak jadikan memori punye pasal aku gigih jugak resize gamba untuk
kenangan di masa hadapan ewah

kedua adinda ku bersama ayahanda dan bonda


Cam biasa la makanan raya umi akan masak rendang daging 10kilo
and then rendang ayam 5 ekor, nasi impit and kuah kacang
dah tengahari bersalam-salaman dan photoshoot


giliran kekanda pulak bersama
















































































Tahun ni tak plan pun nak pakai kaler garang-garang gini
Sekali lebih kurang sama daa
Haida pasti bangga melihat baju yang ku pakai ini adalah pemberiannya masa jadi bridesmaid..
ngeee

Bersama bondaku tersayang
ayahanda pulok

Macam sayu pun ada mengenangkan ni tahun last aku beraya single
Lepas ni InsyaAllah bersuami
Belum tentu dapat pagi raya dengan family macam ni
huhuhuhuuh
Tapi aku masih bersyukur sebab rumah mak aku sama mak surfacing cuma 40min away max bukannya kena balik kampung ho ho ho balik kampung berjam-jam :)

Adinda ku yang manis
























Afro samurai pun nak beraya hoi




























Lepas je sesi photoshoot raya terus pergi rumah surfacing
Selalu aku datang raya ke-3
Tapi kalini dowang nak berholiday jadi first day lah aku kesana

geramm sama si gejinab ni

Pastu die pakai pulak jubah arab ni...haduii gerammnyaaaa comel bebenor



























Macam biasa makan rendang tok dengan penuh perasaan bersama ketupat pulut
adoi sedapnya ketupat pulut cecah rendang
Dahla si Rayyan ni comel sesangat pakai baju melayu

Surfacing yang kelaparan. Lasagna is his favourite.

My First Lasagna


































Raya ke-2 turn Surfacing pulak datang beraya
Aku memang dah plan nak masak lasagna for the FIRST time
maka dengan gigih malam sebelum tu aku masak meat sauce sampai pukul 3pagi
pagi baru masak cheese sauce dia

Kenapa nampak berair?
sebab aku pandai-pandai tambah air kat meat sauce masa reheat pagi tu
Tapi kesedapannn diaaa...
aku berani kata memang sedap sebab aku masak..wakaka


Kalau dah melayu tetap nak cari rendang

Hampir kehabisan











One happy people









































Kan aku kata memang sedap...
tak sampai 1/2 jam dah habis satu tray
Surfacing je makan separuh tray...
ngeeee

Bai yang over gembira kerana bf nye datang


Bakal-bakal menantu yang tinggi


























Bakal adik ipar aku pun datang jugak
Masa raya ni masih status bf lagi
Sekarang dah bertunang
InsyaAllah langsung 3-4 bulan lepas majlis aku
Double celebration la kiranya ni





























Pastu akak aku lak datang beraya
Riuh umah aku dengan anak buah
umur dah la dekat-dekat

Si Isyraq hadif si jantung hati



Si Isyraq ni sekarang kalau amik gamba bukan nak buat muka elok-elok
Pantang aku snap ada je muka pelik dia nak pose
saba jela aku

One happy family..penat aku suruh isyraq senyum akhirnya dapat juga
Jasmine with isyraq

Hayyman yang misteri

Hayyman yang misteri..
dia ni tak berapa manja macam isyraq
suka bawak diri je
Tapi sekali datang mood dia bergelak kemain lagi





























Layan budak-budak ni kelaka gak kengkadang
Tapi sekali buat perangai memang tak saba aku dibuatnya
Yang bawah ni anak akak sulung aku
Iliana Jan baby premature with heart condition
Now she's happy and healthy Alhamdulillah

Si Jan ni langsung tak nak ngan orang..melekat je sama mak ayah


Ayahku melayan cucu yang hyper



















































































Then kawan-kawan baik dari sekolah datang beraya
Haida ni sekarang duduk Jeddah
So she came to visit before she left
Baby Sorfina ni anak haida
Manis sangat muka nya bila tengok rasa tenang je
boleh tak?
dahla tak meragam langsung

Sorfina Zuhailey yang comel sangat


bakal mommy & daddy










































Fara tengah tunggu masa je sekarang ni nak deliver
I pray for her and baby semoga selamat semuanya

Inaz masa raya ni masih single
baru last 2 weeks jadi isteri orang
Alhamdulillah

Inaz pengantin baru
"Over la aunty inaz posing" - kata hati sorfina..hehehe

Everyone wants a piece of sorfina



The gang
Kepedasan masing-masing




































































































Tahun depan kalau jumpa time raya mesti dah ade perubahan lagi
InsyaAllah more babies and preggo mommy...
Haida and Linda tambah lagi satu
hahaha

So that's Syawal 2011
Tak banyak pegi open house just having fun with family and friends je
Cuma kalini tak sempat beraya with my bestfriends shananeh and misae
Takpa InsyaAllah kita jumpa next week ye bebeh

And kalini aku serius teringat2 rendang and kuah kacang mak aku
sebab tahun ni umi tak repeat buat pas dah habis...
huuuu lapa rendang pedas....


MY INTERMONOLOGUE:
Wet Wet Wet - Love is All Around

No comments: