Tuesday, April 05, 2011

Take Me Home Country Roads










Ini bukan citer seekers atau ghost whisperer ye
Ini la jalan ke rumah aku dari jalan besar pada waktu malam
amacam scary tak?
ngeee

Kalau waktu siang dia cuma nampak annoying dengan lopak-lopak je
rujuk entry ini
Tapi bila malam dengan lampu jalan yang nan ado
memang berubah rupa menjadi sebuah "misteri jalan lama"
(surfacing tumpang promo filem terbaru Tayangan Unggul...hehehe)

Sapa yang penah masuk sini time malam mesti tanya aku
- tak takut ke wey?

Mula-mula memangla macam takut kan...tapi bila ko dah hari-hari lalu
dahla aku ni dulu memang suka balik pukul 2, 3 pagi
maka dah tak jadi ketakutan sangatla
siap boleh bawak rilek-rilek layan lagu sentimental
pergh memang syahdu

tapi kadang-kadang bila takut tak tentu pasal tu aku memang redahla jalan
drive gile laju sambil terpikir adui abisla absorber aku hancur
tapi sejak dah matang ni memang macam berani sikit
aku lagi takut kalau tiba-tiba ada kereta lain kat jalan ni
sebab jalan ni macam 1 way je...
so kalau kereta lain block memang bahaya la
Alhamdulillah so far memang takde kejadian hasad dengki manusia





Ha ni rupe rumah aku waktu malam...
ade tak rupe macam "house of 1000 corpses" by rob zombie...
ngeee



House of 1000 corpses

Rumah aku lagi ok sikit kot...
tak nampak haunted sangat kan
waktu siang lagi la nampak harmless...
letak pulak props budak kecik ni...
nampak ceria sunny gitu kan





My point is...
selagi tak dapat proper jalan
selagi tuhla aku akan lalu jalan macam ni setiap hari pegi balik keje
sad but true.

Last week Ketua Penghulu ada call tentang surat aku hantar tu
(he's the first responder)
Dia kata bukan tak nak buat, cuma belum ada peruntukan
Malah jalan tu pun tak pasti ada rizab jalan ke tak
dia kata elok benar la aku bagi kat Kementerian sebab they have bigger scale,
expertise, staff and of course allocation.

Aku memang amat menghargai feedback dar penghulu ni.
so now i'm waiting response from the big guy

What say you, Captain Spaulding?



Update:

Oh my memang miracle...
Tak sampai seminit aku publish post ni,
aku terima call dari KKLW in response to my letter
Esok pegawai siasatan dia akan datang tengok keadaan jalan...
Yeay!

At least, someone is doing something about it.
Hopefully they approve my application.
Ameen.



MY INTERMONOLOGUE:
Eric Clapton - Crossroads (Live with John Mayer)

No comments: