Thursday, September 30, 2010

Mensyukuri Syawal


Rendang ayam 10 kilo
Rendang daging 8 kilo (gambar takde)
masak a day before raya



Sesi bermaafan and bergamba di petang hari dah
tak cukup korum pasal ringo and matno balik penang
My lovely parents is so cute and happy in this picture :)



Jasmine pose ala monalisa pulak



Father, mother, daughters
Baju pink tu bukan bermakna aku dah suka pink ye...
Ni cuma recycle baju masa engagement Fara ok...ngeee
Bai macam puteri Umno seksi...hahahah




Father, mother, daughter and son
Masa raya kantoi smoke dengan aku
hishhh


My surfacing came on second day of raya
selain the usual rendang, aku masak special mac & cheese
super cheesy untuk dia...
First time masak but taste mmg super cheesy..yummm
nanti resepi aku buat entry


Enjoying his mac & cheese
masak dengan penuh kasih sayang ni harusla sedap...
heheheh



pastu pegi keluar jalan jalan kat one utama...ngeee



Umi buat laksa so invite kawan kawan datang
sebab laksa favourite aku so aku lah yang asingkan tulang ikan
and hiris condiments...hihihi


The common but marvelous foodies



Inaz kenapa ko termenung tengok kuih raya?
balun je lahh



Muhammad Hayyman si muke sedih



Muhammad Isyraq si muke nakal



Rasa nak gigit je die ni.



Shananeh and Misae sleepover kat rumah
so esok tu round kat Alamanda



Sempat shopping bagai dowang ni



and aku kagum Alamanda ada spot yang cantik



Di jemput oleh Neesa ke raclette party kat umah dia
cewah party la sangat kita-kita je...hehehhe



So ni la raclette...
die beli kat German "50 euroo jeee"
ayat Neesa...
so bila convert tak ke 300 tu...hahaha


Tapi worth it ko beli sa
sebab kawan-kawan ko memang suka menda cani
cara makan adalah:
1. masak semua menda2 dalam menatang ni
2. pastu letak cheese banyak mana ko nak

kesan kerohanian : perghhhh klimaks!



suma sibuk memasak sebab lapar
nasib baik aku dah balun nasi goreng awal awal
benda ni nampak je kecik...
tapi ko tak sedar yang amount makan dah macam 1 large pizza



Ye kami suke raclette ini
keserian lepas dapat makan cheese amat terserlah



Muka dah kenyang
Neesa risau semua makan macam tak kenyang sebenarnya
kesimpulan wir lieben Raclette!
in German...
ngeee



self timer group photo...
bersungguh-sungguh Muiz setup
last-last suruh abang neesa amik kan lah...hahaha



Me and surfacing :)



Open house rumah Fara...Meehun sup excellant!
Fara memang dah fully bersedia nak berumahtangga...
hehehe



Pastu sambung rumah aku lak
makan nasi minyak
Pukul 11 malam pun mereka masih mampu makan...i like!



10 years of relationship...wow!



Drive dari Kelantan terus singgah umah Fara and umah aku
Haida & Li, korang memang terbaik!



Second round masak kuih ros & chocolate chip famous amos



Shana datang raya sama Muiz
nasi minyak lagi....
ye, umi memang suka masak nasi minyak...
maybe bagi hint kat aku suruh kawin cepat...
ngeee



Beraya rumah Shana walaupun demam
Mana boleh missed!
Nasib baik Neesa drive...



Jumpa dengan lecturer yang best en. Nazrirzan with wife, Ili
Ili ni satu batch mmu dulu
Rupanya diam-diam aku mencintaimu :D




Shana masak rendang yang sedap gila
and ayam masak merah yang sangat marvelous




Malam tu teros Neesa balik Sg petani
Weyy bila nak lepak lagi ni?





so these sums up my raya 2010
like usual penuh makanan
spend quality time dengan family
and lepak dengan kawan-kawan baik
I'm pretty sure you had a blast during raya too :)

Alamak lapar rendang pulak bila tengok gambar raya.
ngeee.



MY INTERMONOLOGUE:
The Virve Pipe - The Freshman

No comments: