Friday, July 09, 2010

Topspot

Aku rasa inspired pulak nak blog pasal makan ni
bila baca blog makan yang sangat best
Makanan-makanan dia memang buat aku lapa

So, recently aku pegi Kuching, Sarawak
memang heaven la duduk Hotel Pullman
pastu makan je keje...
salah satu tempat kitowang pegi ialah TOPSPOT
Ni kira tempat wajib makan kalau datang Sarawak

ni makanan yang aku sebat untuk dinner malam tu
semestinya dibelanja oleh bos yang buat dia lagi sedap...
menu dipilih oleh aku dan juga bos atas nasihat my surfacing
(dia kan orang Sarawak selama 3 tahun)



ni taufu masak something..aku pon tatau... memang sedap



ni memang femes kat sarawak..dowang panggil midin
walaupon sayur tetap sedap



Ni ayam blackpepper.
Sarawak+blackpepper= terbaik



Ladiesfinger goreng belacan
aku tengok gamba jer dah terliur-liur ni...
sebenarnya dapat lagi banyak dari ni...
tapi kalau dah 10 orang satu meja
memang kejap jela lesap kan



yang kat belakang tu macam kerang la...
kerang buluh ke apa
bamboo shell camtu la nama dia...
sedap gile



Ni lauk paling gempak malam tu...
butter prawn
the best butter prawn I ever had in my life
dahla buttery macam rasa cheese
pastu udang besar
ada rangup-rangup
sempat aku makan 4 ketul...ngeee



ikan siakap stim...
menu wajib makan seafood
dengan halia-halia aku makan...




yang ni muka buruk lantak masing-masing menikmati dinner.
yang tengah tu paling otai.
tak kuasa dah.


rating : 4.5/ 5 bintang



MY INTERMONOLOGUE:
Matchbox Twenty - Push

No comments: